VHF & HF Band Conditions

Berkelah di Hutan Berkelah Kuantan

>> 03 January 2010


Antara kenderaan 'nak-jadi-hardcore' rakan ham Kuantan

Secara suka-suka, rakan ham Kuantan bersepakat untuk melakukan satu aktiviti kekeluargaan 'outdoor' di Hutan Berkelah dekat sini pada 13.12.2009 lepas. Ianya disertai lebih kurang 40-50 peserta terdiri dari ahli keluarga ham itu sendiri. Kenderaan rakan pun katanya lebih dari 10 buah yang join.



Bang Azam 9W2WWW dan Kak Ucu 9W2UCU berbincang cara-cara untuk memasinkan masakan.



CEO Cemara Elektrik Bang Zizan 9W2TNT (kanan sekali) kelihatan sedang mencongkeh gigi dengan teliti. Manakala Pengarah Teknikal Cemara Elektrik Bang Azmi 9W2OWL (kiri sekali) sedang memaklumkan kepada Pok Li 9W2RLD bahawa dia ingin sangat mandi tanpa pakaian (teringat zaman budak-budak agaknya)

Sangat meriah dan sangat seronok. Konsepnya mudah, masing-masing bawak alatan atau makanan masing-masing. Ada yang bawak bahan mentah dan dimasak secara bergotong-royong. Orang kata, makan nasi kosong dengan ikan goreng pun sedap sangat kalau dah namanya berkelah. Tepi sungai pulak. Peh!!


Bang Yusri 9W2RYY bersama harmonic beliau sama-sama takut untuk mandi di tempat yang kedalamannya melebihi kepala lutut.

Dah terlanjur tepi sungai, apa lagi terjunan akrobatik yang diketuai oleh Bang Zakir 9W2KIR dengar ceritanya telah mendapat sambutan. Sebagai anak hutan yang tegar, Bang Zakir sudah pasti menjuarainya.


Dalam usaha terdesak untuk mendapatkan ikan sepat, Bang Badri 9W2BCO (berbaju putih) bertungkus-lumus menangguk di air yang keruh itu manakala Bang Din McGyver 9W2MGV (berbaju biru) pula meneliti jika terdapat sebarang udang di situ. Bang Faizal 9W2SLA pula sedang mencari spanar beliau yang terjatuh.

Rata-rata semua peserta sangat berpuas hati dengan aktiviti ini dan nak sangat buat lagi nanti. Mungkin bila dah cuaca stabail dalam sebulan dua ni, ada la yang gatal nak main air lagi tu.

*semua gambar ihsan 9W2MZL Bang Mus

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP