VHF & HF Band Conditions

PERAMAH dan Latihan Kecemasan Kemalangan Kapal Terbang

>> 18 December 2009

Ya, seperti biasa, rakan ham di Malaysia memang sinonim dengan kerja-kerja menyelamat. Pada 17.12.2009 yang lalu, kami telah dijemput untuk menjayakan satu latihan bersama-sama agensi Kerajaan yang lain (contoh: Bomba, PDRM, Kementerian Kesihatan, JPAM, dll) bertempat di Lapangan Terbang Sultan Haji Ahmad Shah Kuantan. Latihan yang katanya diadakan dalam 2 tahun sekali ini memberi tumpuan khusus pada tugas penyelamatan ketika bencana yang membabitkan kemalangan kapalterbang, seperti terhempas atau kebakaran.




Rakan PERAMAH (berserta keluarga) yang terlibat, dianggarkan lebih 50 orang. Memang sporting dan sangat berkerjasama dalam menjayakan aktiviti ini. Ianya menyeronokkan, dan paling penting, memberi pengajaran kepada kami semua tentang bagaimana pengurusan mereka yang terlibat dalam kerja-kerja menyelamat ini. Pengalaman yang amat bermakna, bukan senang nak masuk benda macam ni!

Ucapan tahniah kepada semua rakan ham Kuantan yang terlibat dalam program ini. Juga terima kasih kepada PIC-PIC PERAMAH yang menguruskan soal pendaftaran, logistik, circulation of information dan lain lain hal (9W2USS Bang Ucop, 9W2WWW Bang Azam, 9W2KTN Bang Wan, 9W2TMN Bang Mat Nor dll). Terima kasih kepada jurugambar 9W2TDK Bang Mazlan (mana gambar tu??) dan 9W2MZL Bang Mus yang sekali serta mengambik gambar kami yang bergelimpangan di lokasi kejadian.



Setinggi-tinggi terima kasih kepada pihak Malaysia Airport Berhad yang menjadi tuan rumah kepada aktiviti ini. Jangan lupa jemput lagi kami nanti ye?

*lagi gambar di laman FaceBook PERAMAH

1 comments:

mazru December 22, 2009 at 12:36 AM  

pergh..dapat join best nih

Post a Comment

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP